Ortodonti nedir?

Yazdır PDF

Ortodonti, dişlerin doğru konumlarına getirilmesini ve çapraşıklığın düzeltilmesini, kapanış problemlerin giderilmesini ve hem çene hem de yüz estetiğinin ve sağlığının sağlanmasını hedefleyen diş hekimliğinin bir uzmanlık branşıdır. Dişlerde çapraşıklığın giderilmesi hastanın estetik görünüşüne katkıda bulunurken, düzgün dizilmiş dişlerin temizlenmesinin ve bakımının daha kolay olmasına bağlı olarak ağız sağlığını da korunmaktadır.

Parmak emme ve dil itimi gibi anormal alışkanlıkların ve çenelerin normalden sapmış büyüme şekillerinin düzeltilmesini sağlayan ortodontistler, aynı zamanda dudak damak yarığına ve diğer genetik hastalıklara sahip bireyleri tedavi eden tıbbi ekiplerde de yer almaktadır.

Ortodontik Tedavi de Yaş;

Çocuklar 6- 7 yaşında, yani karma dişlenme döneminin başında ortodonti uzmanı tarafından muayene edilmelidir. Çene kemiklerinde yanlış kapanışların sadece ortodontik müdahale ile düzeltilmesi ancak çene kemiklerinin büyümesinin devam ettiği dönemde mümkündür. Bu dönemde uzman hekimin kontrolünde olup, tedavi başlama zamanının belirlenmesi son derece önemlidir. Erişkinlerde, çene kemiklerinin yanlış kapanışları cerrahi destekli ortodontik tedavi ile düzeltilmektedir.Dişlerin düzgün dizilimi ve çapraşıklığın giderilmesi amacıyla uygulanan  ortodontik tedavinin ise herhangi bir yaş sınırlaması yoktur. Ağız sağlığının erken yaşta sağlanması amacıyla tedavinin erken yaşlarda yapılması gene de önerilebilir.

Ortodontik Tedavi ne adar sürer?

Hastanın çene kapanışı ve diş dizilimindeki problemin şiddetine göre tedavi süresi değişmektedir. Diş dizilimi için ortalama 1.5-  2 senelik bir tedavi gerekirken, erken yaşlarda çene bozukluğun giderilmesi söz konusu olduğunda bu süre uzamaktadır.  Bazı hastaların 2- fazlı (iki ayrı zaman dilimi- karma ve daimi dişlenme dönemi) bir tedavi görmeleri gerekebilir. Daha erken yaşlarda çene kemiklerine yönelik ortopedik tedavi uygulayan ortodontistler, daimi dişlerin tamamlanmasına kadar hastayı kontrol altında tutmakta ve daha sonra sabit ortodontik tedaviye geçmektedirler

You are here:   HomeOrtodonti Nedir?
casus telefon
casus teleon